Reprograf Flexo

Ogólne Warunki Sprzedaży „REPROGRAF FLEXO” Sp. z o.o.

Definicje użyte w tekście:

„OWS” – Ogólne Warunki Sprzedaży

„Reprograf” , „Sprzedający” – REPROGRAF FLEXO Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, KRS 0001044169

„KLIENT”, „Kupujący” – podmiot zawierający z Reprograf Umowę
”Umowa” – umowa sprzedaży, najmu lub inna dot. świadczenia usług zawarta pomiędzy Reprograf a KLIENTEM
„Towar”, „Urządzenie” „Produkt” – przedmiot umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Klientem a Reprograf etc.

1. Postanowienia ogólne

1.1. OWS podane są do wiadomości i akceptacji Klienta jako załącznik do umów lub przy składaniu przez niego zamówienia lub jako ogólne dostępne na stronie internetowej Reprograf.
1.2. Wszystkie oferty Reprograf są niewiążące, stanowią informacje do celów budżetowych, chyba, że wyraźnie w dokumencie wskazano, że jest on ofertą w rozumieniu art. 66 KC.
1.3. Dla określenia przedmiotu Umowy miarodajne jest pisemne potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Reprograf. Dodatkowe ustalenia wymagają pisemnego potwierdzenia Reprograf.
1.4. Gdy w Umowie zostaną powołane typowe klauzule handlowe dotyczące warunków dostawy, do ich wykładni stosuje się warunki Incoterms Międzynarodowej Izby Handlowej w Paryżu w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia Umowy.
1.5. Podatki oraz inne daniny publicznoprawne należne w związku z Umową, obciążają Kupującego.
1.6. Każdy Przedmiot sprzedawany przez Reprograf został wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy i wytycznymi UE, posiada certyfikat zgodności wystawiony przez Producenta oraz oznaczenie CE.
1.7. W przypadku podjęcia próby wprowadzenia zmian w Przedmiocie Umowy bez pisemnej zgody Reprograf certyfikat zgodności traci ważność.
1.8. Dołączenie do Przedmiotu Umowy dodatkowych elementów powoduje, iż powstanie całkowicie nowy produkt. W takim przypadku stosownie do wytycznych UE należy przeprowadzić niezwłocznie powtórną ocenę zgodności. Dodawania lub usuwanie części wyposażenia przedmiotu Umowy może stworzyć zagrożenie dla personelu obsługującego. W takim przypadku obowiązek przeprowadzenia oceny zgodności oraz przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy obciąża wyłącznie Kupującego.
1.9. Reprograf nie odpowiada za technologię wykorzystywaną przez Kupującego, rozumianą jako ogół środków technicznych i chemicznych stosowanych do przygotowywania i wykonywania form drukowych, drukowania i nadawania ostatecznej formy wydrukowanym wyrobom.

2. Oświadczenia stron

Reprograf oświadcza, że sprzedawane Produkty stanowią jego własność lub będą stanowić (zamówienia przyszłe), są wolne od jakichkolwiek obciążeń i prawa osób trzecich oraz wad prawnych, nie są przedmiotem toczących się postępowań sądowych lub administracyjnych, nie stanowią przedmiotu zabezpieczenia.

3. Odstąpienie od umowy, podwykonawca umowy

3.1. Klient ma prawo odstąpić od umowy do momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia. W takim przypadku lub w sytuacji odstąpienia przez Klienta od Umowy na jakimkolwiek późniejszym etapie Reprograf ma prawo zachowania wpłaconych środków.
3.2. Reprograf jest zobowiązany do niezwłocznego zawiadomienia Klienta o odmowie przyjęcia zamówienia lub o częściowym przyjęciu zamówienia.
3.3. Reprograf może zlecić wykonanie swoich obowiązków wynikających z Umowy osobie trzeciej.

4. Odebranie Towaru i Dostawa

4.1. Z momentem dostawy Produktu Klientowi na Klienta przechodzi wszelkie ryzyko zniszczenia i utraty rzeczy.
4.2. Jeżeli wydanie Produktu ma nastąpić w siedzibie lub w magazynie Reprograf to Sprzedający umożliwi Klientowi odebranie Towaru w terminach określonych Umową, a Klient ma obowiązek odebrać Towar w tym czasie.
4.3. W przypadku, gdy zamówienie złożone przez Klienta obejmuje również dostawę Towarów do Klienta, dostawa ta odbywać się będzie na koszt i ryzyko Klienta. Jeżeli Reprograf organizuje transport, w przypadku braku odmiennych uzgodnień, dostawa odbywa się wedle uznania Reprograf i bez gwarancji w zakresie wyboru najszybszego i najtańszego sposobu przesłania towaru.
4.4. Klient jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia dostarczonego Towaru w momencie jego odbioru.
4.5. Podpisanie listu przewozowego lub innego dowodu dostawy/doręczenia towaru jest równoznaczne z potwierdzeniem zgodności Towaru z takim listem przewozowym lub innym dowodem dostawy. Jest również potwierdzeniem przyjęcia Towaru (przesyłki) w stanie nieuszkodzonym. W przypadku stwierdzenia niezgodności liczby dostarczonego towaru z listem przewozowym lub innym dowodem dostawy a także stwierdzenia widocznych zewnętrznych uszkodzeń Towaru / przesyłki lub istnienia śladów mogących sugerować uszkodzenia Towaru / przesyłki Klient jest zobowiązany do dokonania adnotacji o zauważonych brakach lub uszkodzeniach na liście przewozowym, protokole lub innym dowodzie dostawy i niezwłocznego poinformowania o tym Reprograf.
4.6. Ewentualne reklamacje związane z uszkodzeniami w czasie transportu towaru będą rozpatrywane przez Reprograf tylko pod warunkiem sporządzenia adnotacji o uszkodzeniach, o której mowa w pkt 4.5.
4.7. Pod warunkiem dochowania warunków określonych w punkcie 4.5, Klient ma prawo składania reklamacji co do niezgodności zawartości przesyłki / towaru z listem przewozowym lub innym dowodem dostawy w ciągu 3 dni od daty odbioru Towaru / przesyłki. Klient składa reklamację wyłącznie w formie listu, faxu lub email. Niezachowanie powyżej określonej formy będzie skutkować odrzuceniem reklamacji bez rozpatrzenia.
4.8. W przypadku opóźnienia odbioru Towaru z powodów niezależnych od Reprograf lub odmowy przyjęcia Towaru przez Klienta, Reprograf ma prawo do obciążenia Klienta powstałymi kosztami w tym związanymi z transportem i przechowywaniem towaru.
4.9. W wypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Reprograf, w tym siły wyższej, podany w niniejszej umowie termin dostawy ulega automatycznie przesunięciu o czas wystąpienia okoliczności uniemożliwiającej terminową realizację dostawy. Reprograf jest zobowiązany do natychmiastowego zawiadomienia Klienta w formie pisemnej o przyczynie przesunięcia terminu realizacji dostawy określonej powyżej oraz o nowym terminie dostawy w związku z ustaniem ww. okoliczności.

5. Siła wyższa

Reprograf nie będzie ponosić odpowiedzialności za niewykonanie lub opóźnienie w wykonaniu całości lub części Umowy z powodu Siły Wyższej m.in. epidemii, działań wojennych, powodzi, pożaru, strajków, trzęsienia ziemi, suszy, wojny lub innych zdarzeń, których dotknięta nimi strona nie może przewidzieć, kontrolować, uniknąć lub pokonać. Jeśli Reprograf będzie dotknięta działaniem Siły Wyższej poinformuje drugą Stronę na piśmie o jej wystąpieniu najszybciej jak to możliwe.

6. Płatności

6.1. Warunkiem realizacji zamówienia jest uprzednie uiszczenie przedpłaty, o ile taka przedpłata została przewidziana w potwierdzeniu zamówienia.
6.2. W przypadku umowy sprzedaży Klient staje się właścicielem Towaru w momencie całkowitej zapłaty za ten towar (zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej). Niezależnie od prawa żądania zwrotu towaru z powodu nieterminowej płatności, Reprograf może żądać dodatkowego odszkodowania.
6.3. Reprograf ma prawo zaliczenia zapłaty dokonanej przez Klienta na poczet któregokolwiek z jego długów, a w ich ramach na poczet świadczeń głównych lub akcesoryjnych, w szczególności odsetek za opóźnienie.
6.4. Reprograf ma prawo dokonania kompensaty wierzytelności i zobowiązań wobec Klienta, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego o potrąceniu. Potrącenie dokonane przez Klienta będzie ważne tylko pod warunkiem pisemnej zgody Reprograf.
6.5. Jeśli data wymagalności jakiejkolwiek płatności nie jest oznaczona w Umowie, zamówieniu, potwierdzeniu zamówienia ani na fakturze, płatność ta zostanie dokonana w ciągu 7 (siedmiu) dni od pierwszego wezwania przez Reprograf.
6.6. Jeżeli cena w umowie lub ofercie podana jest w walucie obcej, a zapłata następuje w złotych, kwota jest przeliczana po kursie sprzedaży banku BNP Paribas.

7. Gwarancja, rękojmia dotycząca Produktów

7.1. Reprograf udziela Gwarancja jakości na materiały eksploatacyjne (np. płyty, filmy, tusze, odczynniki chemiczne) wynosi 1 rok od dnia ich wydania Klientowi, z wyjątkiem terminu ważności wskazanego na opakowaniu materiału – wówczas wiążący jest ten wskazany na opakowaniu.
7.2. Reklamacje jakościowe Klient może zgłaszać w terminie 7 dni od daty wykrycia wady. Reprograf może uzależnić rozpatrzenia reklamacji jakościowej od zwrotu przez Klienta całości lub części reklamowanego towaru.
7.3. Gwarancja nie obejmuje:
a) uszkodzeń spowodowanych: niezgodnym z instrukcją użytkowaniem lub/i używaniem niewłaściwych materiałów niezgodnych z instrukcją,
b) uszkodzeń mechanicznych,
c) nieprawidłowości pracy powstałych wyniku prowadzenia napraw, zmian w oprogramowaniu przez Klienta lub inne osoby nieautoryzowane przez Reprograf,
d) przydatności produktu do określonego celu,
e) wszelkich szkód powstałych lub związanych z użytkowaniem (tj. najem, koszty eksploatacyjne etc.),
f) zdarzeń losowych wywołanych awariami urządzeń elektrycznych, grzewczych wodnych, klimatyzacyjnych i innych znajdujących się w pobliżu urządzenia i mogących mieć wpływ na funkcjonowanie towaru,
g) Brakiem zapewnienia odpowiedniego środowiska pracy (odstępstw od warunków technicznych określonych przez producenta/dostawcy np. czystość, wilgotność etc.)
h) Brakiem oprogramowania,
i) Towarów przecenionych/używanych.
7.4. Warunkiem przyjęcia reklamacji jest podanie nazwy materiału, nr dokumentu zakupu (nr faktury lub nr dokumentu wydania z magazynu), nr emulsji materiału (dla filmów i płyt offsetowych).
7.5. Reklamacje jakościowe dotyczące materiałów muszą być zgłoszone za pomocą aktualnego formularza reklamacyjnego Reprograf. Decyzja o rozpoczęciu procedury reklamacyjnej nastąpi do 14 dni roboczych od daty zgłoszenia. Reklamacje będą rozpatrywane po przekazaniu pełnej dokumentacji dotyczącej reklamowanego materiału oraz po wyjaśnieniu wszystkich okoliczności. Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w ciągu 30 dni. W przypadku, jeśli nastąpi konieczność wysłania towaru do Producenta okres rozpatrywania reklamacji może trwać do 3 miesięcy. Klient jest zobowiązany dostarczyć wszelkie dodatkowe informacje wymagane przez Producenta. W przypadku uwzględnienia reklamacji jakościowej, Reprograf zobowiązuje się wymienić zakupiony Towar na wolny od wad lub wadę usunąć. Jeżeli Reprograf zdecyduje o wymianie materiału, to nastąpi ona niezwłocznie, o ile towar wolny od wad dostępny jest w magazynach Reprograf. W przeciwnym razie wymiana zostanie dokonana w ciągu 3 miesięcy od daty zgłoszenia.
7.5. Reklamacje jakościowe dotyczące materiałów muszą być zgłoszone za pomocą aktualnego formularza reklamacyjnego Reprograf. Decyzja o rozpoczęciu procedury reklamacyjnej nastąpi do 14 dni roboczych od daty zgłoszenia. Reklamacje będą rozpatrywane po przekazaniu pełnej dokumentacji dotyczącej reklamowanego materiału oraz po wyjaśnieniu wszystkich okoliczności. Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w ciągu 30 dni. W przypadku, jeśli nastąpi konieczność wysłania towaru do Producenta okres rozpatrywania reklamacji może trwać do 3 miesięcy. Klient jest zobowiązany dostarczyć wszelkie dodatkowe informacje wymagane przez Producenta. W przypadku uwzględnienia reklamacji jakościowej, Reprograf zobowiązuje się wymienić zakupiony Towar na wolny od wad lub wadę usunąć. Jeżeli Reprograf zdecyduje o wymianie materiału, to nastąpi ona niezwłocznie, o ile towar wolny od wad dostępny jest w magazynach Reprograf. W przeciwnym razie wymiana zostanie dokonana w ciągu 3 miesięcy od daty zgłoszenia.
7.6. Odpowiedzialność Reprograf z tytułu wad jakościowych Towarów jest ograniczona do wartości dostarczonego Towaru. Uwzględnienie reklamacji wyłącza możliwość domagania się przez Klienta dalszych rekompensat.
7.7. Reprograf nie ponosi odpowiedzialności za świadome działanie Klienta sprzeczne z zaleceniami producenta materiałów eksploatacyjnych jak również środków trwałych w nich używanych.
7.8. Do czasu ostatecznego rozpatrzenia reklamacji Klient obowiązany jest przechowywać reklamowany towar w sposób należyty, uniemożliwiający jego ewentualne uszkodzenie lub powstanie braków.
7.9. Reprograf ma prawo wstrzymać się z wykonaniem zobowiązań z tytułu gwarancji do czasu uregulowania przez Klienta zaległych płatności wobec Reprograf.
7.10. Strony ograniczają rękojmię do wyłącznie rękojmi za wady prawne.

8. Odpowiedzialność odszkodowawcza

8.1. Reprograf nie ponosi odpowiedzialności za szkody będące następstwem zarówno zawinionego działania Klienta jak i wynikające z niezachowania przez Klienta należytej staranności, w szczególności stosowania materiałów niezgodnie zaleceniami producentów materiałów, oprogramowania, jak i producentów maszyn.
8.2. Reprograf ponosi odpowiedzialność jedynie za zawinione niewykonanie zobowiązania lub nienależyte wykonanie zobowiązania, które jest ograniczone do wysokości ceny netto Produktu.
8.3. Niezależnie od powyższego Reprograf jest zobowiązana do naprawienia szkody Kupującego powstałej w wyniku zawinionego naruszenia zobowiązań umownych przez Reprograf. W takim przypadku odpowiedzialność Reprograf, z wyłączeniem dalszych roszczeń Kupującego, ogranicza się do szkód powstałych bezpośrednio w przedmiocie Umowy, z wyłączeniem szkód pośrednich.
8.4. Jakakolwiek odpowiedzialność Reprograf wykraczająca poza odpowiedzialność wynikającą z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, niniejszych OWS i postanowień Umowy zostaje niniejszym wyłączona. Dotyczy to w szczególności wyłączenia odpowiedzialności Reprograf z tytułu rękojmi, odpowiedzialności za szkody pośrednie, w tym m.in. za utracone korzyści, straty poniesione wskutek przestoju, konieczności przeniesienia produkcji oraz ewentualne inne roszczenia odszkodowawcze podnoszone przez kontrahentów Kupującego.

9. Postanowienia końcowe

9.1. Jeżeli którekolwiek postanowienie OWS okaże się nieważne lub niewykonalne, ważność i skuteczność pozostałych postanowień OWS nie będzie naruszona.
9.2. Wszelkie zawiadomienia będą dokonywane pisemnie, za pośrednictwem kuriera lub listem poleconym, pocztą elektroniczną lub faksem i kierowane do upoważnionego przedstawiciela drugiej strony.
9.3. W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego, a powstałe spory między Stronami rozpatrywane będą przez sąd właściwy dla siedziby Reprograf.
9.4. Klient wyraża zgodę na przeniesienie przez Reprograf praw i obowiązków wynikających z Umowy na dowolną spośród spółek pozostających z nią w stosunku zależności, dominacji lub z nią powiązanych w rozumieniu KSH w chwili zawierania Umowy, bez późniejszej, odrębnej zgody Klienta.
9.5. Informacje podawane w ulotkach, katalogach, na stronach internetowych Reprograf i przekazywane na innych nośnikach mają charakter wyłącznie informacyjny i mogą ulec zmianie bez uprzedniego powiadomienia. Informacje i specyfikacje techniczne będą wiążące dla RGSA tylko po przytoczeniu ich treści w ofercie lub w umowie.
9.6. Dokumenty ofertowe i dokumentacja techniczna nie może być kopiowania, powielana, rozpowszechniana ze skutkiem jej przekazania osobom trzecim bez pisemnej zgody Reprograf.
9.7. Klient jest zobowiązany poinformować Reprograf o tym, że prowadzi działalność lub ma siedzibę na terytorium lub w kraju stosującym szkodliwą konkurencję podatkową zgodnie z art. 11o Ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1406, ze zmianami).